Friday, July 12, 2013

Manusia Minum MINYAK TANAH Selama 42 Tahun

Manusia Minum Minyak Tanah Selama 42 Tahun

  Minyak gas atau gasolin memberi kuasa kepada kenderaan di seluruh dunia, tetapi seorang lelaki China yang sakit telah minum cecair melekit itu selama 42 tahun di bawah ilusi bahawa ia boleh melegakan kesakitan fizikal.

Chen Dejun, 71, hidup sendirian dalam kotej beratap jerami lusuh di atas bukit di Shuijiang, Nanchuan daerah perbandaran Chongqing di barat daya China. Lelaki yang pendek dan bertulang itu berkata beliau meminum 3 hingga 3.5 kilogram petrol setiap bulan, yang dia beli dari stesen di kaki bukit.
Chen dikenali oleh penduduk tempatan sebagai Pemahat batu dan pakar menganyam buluh dengan deria perniagaan yang baik. Tetapi dia juga dikenali kerana ketagihannya meminum gasolin.
Chen Dejun mengamalkan tabiat peliknya bermula pada tahun 1969 apabila dia tiba-tiba mula batuk dan merasakan sakit di dadanya. Melihat tidak ada apa-apa perubahan selepas cuba makan beberapa jenis ubat, dia telah mengambil ubat tradisional dengan minum minyak tanah. Rupa-rupanya dia menjadi ketagih minum minyak tanah. Kemudian dia beralih minum petrol @ gasolin pula.
Chen berkata, adalah sukar untuk mengira dengan tepat berapa banyak petrol yang dia telah minum sepanjang hidupnya, tetapi akhbar Chongqing Evening News melaporkan Chen telah menggunakannya kira-kira 1.5 tan dalam tempoh 42 tahun yang lalu.
Chen Yuan Huibi isteri dan ketiga-tiga anak mereka cuba banyak kali untuk menghentikan ketagihan Chen meminum gasolin, tetapi usaha mereka membuat hubungan keluarga tegang. Lapan tahun yang lalu Chen berpindah ke desa untuk hidup bersendirian.
Sumber dari Honglou Hospital di Chongqing berkata kesihatan Chen baik walaupun mempunyai tanda-tanda emphysema. Chen enggan menerima pemeriksaan bebas daripada hospital.
Feng Fu, seorang profesor di Hospital Kedua Affiliated Chongqing Medical University berkata, Chen mungkin telah membangunkan beberapa rintangan terhadap gasolin.
Jika tidak, Feng berkata, adalah mustahil bagi Chen untuk hidup. Feng juga berkata gasolin hanya boleh berfungsi sebagai anestetik untuk Chen tetapi tidak boleh menyembuhkan sakit.


No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen / pesanan atau cadangan anda berkaitan post di sini :